niedziela, 2 czerwca 2013

Moje olejowanie włosów cz. I

 Na temat olejowania włosów czytałam na kilku blogach i na wizażu ale sporo czasu zajęło mi, zanim spróbowałam. Zaczęłam od najprostszego oleju kokosowego, z czasem zaczęłam testować również inne olejki do włosów. 
Swoje włosy olejuję od około dwóch lat, choć muszę przyznać, że niezbyt regularnie, głownie z powodu wizyt na siłowni, gdzie po treningach myję włosy. Im regularniej używam olejków do włosów tym są one w lepszej kondycji. Jeszcze nie znalazłam swoich ideałów, ciągle testuję, mieszam w innych proporcjach i porównuję.
Dzisiaj przedstawię Wam kilka spośród używanych przeze mnie olejków.

Olej Sesa

Receptura olejku pochodzi ze starodawnych ajurwedyjskich pism. Składa się on z 18-tu bogatych w składniki odżywcze ziół, 5 olejków doskonale nawilżających włosy i mleka. Cała receptura przygotoana została według procesu Kshir Pak Vidhi, w którym zbilansowana mieszanka ziół połączona zostaje z mlekiem a następnie aktywowana poprzez 5 olejków.
Olejek jest bogaty w witaminy C i E. Jest to środek powstrzymujący wypadanie włosów, stymuluje wzrost gęstszych, zdrowych i długich włosów. Eliminuje łupież. Regularne używanie oleju powoduje, że włosy stają się lśniące i zdrowe a cebulki doskonale odżywione.
Skład: 
  • Bhrungraj (Eclipta alba) 3%, Trifala 3% w/v, Brahmi (Saraswathi) (Cantella asiatica) 1% w/v, Chameli Pan(Chetika) (Jasminum officinale) 1% w/v, Chanothi (Krishnala) (Abrus precatorius) 0.5% w/v, Dhaturo(Mahamohi) (Datura metel) 2% w/v, Elaychi (Sukshma) (Elettaria cardamomum) 0.5% w/v, Gali pan (kalkeshi) (Indigofera tinctoria) 1.% w/v, Indravama (Gavakshi) (Citrullus colocynthis) 1.% w/v, Jatamansi (Tapasvini) (Nardostachys jatamansi) 0.5% w/v, Karanj Beej (Chirbilvak) (pongamia glabra) 0.5% w/v, Neem Beej (paribhadra) (Azadirachta Indica) 0.5% w/v, Mahendi Pan (Henna) (Lawsonia alba) 0.5% w/v, Mandur (Sinhan) (Ferri peroxi dumrubrum) 4% w/v, Rasvanthi (Rasgarbh) (Berberis aristala) 0.5% w/v, Akkal kara (Anacyclus pyrethrum) 0.5% w/v, Vaj (Jatila) (Aconus Calamus) 0.5% w/v, Yashti Madhu (Mulethi) (Glycyrrhiza glabra) 0.5 % w/v, Milk (Dugdha) 10% v/v, Wheat Germ Oil  (Triticum aestivum) 1%, Lemon Oil (Citrus medica) 1%, Nilibhrungandi Oil 8%, Til Oil (Sesamum indicum) 25%, Sugandhit Dravya 2%, Coconut Oil, Colour: Quinazarine Green SS.

Ten olejek solo zastosowałam może trzy razy i niestety zapach był dla mnie zbyt intensywny, nie dawałam rady zasnąć, włosy po nim też nie były rewelacyjne ale tutaj liczyłam bardziej na pobudzenie wzrostu i zmniejszenie wypadania, zaczęłam więc mieszać z innymi olejkami, żeby był przyjemniejszy w użyciu.


Olejek kokosowy Vatika



Opis: 
Intensywnie działająca odżywka, która sprawi, że włosy staną się zdrowe i lśniące. Stosowany regularnie zapobiega łupieżowi, zwiększa ukrwienie głowy, stymuluje porost włosów i zapobiega ich wypadaniu. Doskonały do nawilżania końcówek. Masaż skóry głowy przy użyciu olejku kokosowego uwalnia od stresu i napięć.


Skład: 
Coconut oil (Cocos nucifere oil)Neem (Azadirachta indica Leaf extract)
Brahmi (Centella asiatica Plant extract)
Fruit extracts of Amla 
Bahera and Harar (extracts of emblica officinalis Terminalia belirica and Terminalia chebula),
Kapur kachri  (Hedychium spicatum rhizome extract)
Henna (Lawsonia inermis leaf extrac)
Milk (lac)
Rosemary oil (Rosmarinus officinalis oil)
Lemon oil (Citrus limonum oil)
TBHQ (t-butyl hydroquinone)
Fragrance





Przyjemny w użyciu, ładnie pachnie, choć dla mnie kokos jest tutaj słabo wyczuwalny. Dodaję go w niewielkiej ilości do swojej mieszanki, czasem nakładam odrobinę na końcówki umytych włosów. Moje włosy są po nim miękkie i elastyczne.

 

Olejek Amla Jasmine

 

Opis:
Olejek zawiera extrakt z kwiatów jaśminu, składnik przeciwłupieżowy i olej z białych minerałów. Sprawia, że włosy stają się mocne i błyszczące. W naturalny sposób opóźnia efekty siwienia. Stymuluje pracę cebulek nadając włosom gęstości. Olejek zawiera wyciąg z owoców amla (amalaki- agrestu indyjskiego), sprawia, że włosy stają się sprężyste i zdrowe. Będziesz mieć wrażenie, że włosy są odżywione od środka i mieć poczucie lepszej pielęgnacji. Olejek odżywi twoje włosy oraz odbudowuje rozdwojone końcówki. Amla Jasmine ma świeży, lekki i orientalny zapach. Regularne delikatne masaże skóry głowy olejkiem, sprawią, że włosy będą delikatnie pachnieć olejkiem.

Skład: 
Mineral oil (Paraffinum Liquidum), Canola oil, Elaeis guineensis oil, Phyllanthus emblica (Amla) extract, Perfume (Jasmine), Isopropyl Myristate, Cyclopentasiloxane, Phenyl trimethicone, Butyl Methoxydibenzolmethane, Rosmarinus officinallis oil, Tocopheryl Acetate, Tertiary Butyl Hydroquinone, D&C Yellow No. 11 (Ci 47000), D&C Green No. 6 (Ci 61565)

Ten olejek ma delikatny w porównaniu z innymi, jaśminowy ale nie duszący zapach. Trochę bałam się parafiny ale po dodaniu go do swojej mieszanki nie zauważyłam podrażnienia skóry głowy ani pogorszenia stanu włosów. Dodaję go chyba najmniej ze wszystkich posiadanych olejków.



Olejek do włosów Amla Gold


Opis: 
Nowa, ulepszona formuła olejku Amla Dabur, oprócz wyciągu z amli zawiera dwa nowe składniki odżywcze: migdały i hennę. Amla odżywia i wzmacnia włosy od nasady aż po końce, sprawia, że są mocne i piękne. Migdały dogłębnie nawilżają i zmiękczają włosy, a henna ochrania je i nadaje im przepięknego blasku.

Regularne stosowanie olejku sprawia, że włosy stają się jedwabiste i podatne na układanie. Powstrzymuje wypadanie włosów i stymuluje ich szybszy wzrost.
Olejek Amla Gold jest gwarancją długich i mocnych włosów. Szczególnie polecany dla osób borykających się z problemem suchych i zniszczonych zabiegami fryzjerskimi włosów. Olejek nie jest środkiem barwiącym i nie ma wpływu na zmianę ich koloru.


Skład: 
Mineral oil, Canola oil, Elaeis guineensis oil, Phyllanthus emblica & lawsonia inermis extract, Perfume, Pranus amygdalus dulcis oil, Phenyl trimethicone, Butyl methoxydibenzoylmethane, Rosmarinus officinalis oil, Tertiary butyl hydroquinone, D&C Yellow no. 11 (CI 47000), D&C Green no. 6 (CI 61565), D&C Red no. 17 (CI 26100).

Do tego olejku mam takie same uwagi jak do jaśminowego, jedynie zapach jest inny i nieco bardziej intensywny ale w porównaniu z Sesą, ciągle delikatny ;)
Wybrałam wersję gold ze względu na to, że farbuję włosy na jasny blond i bałam się zmiany koloru


Castor oil








Czyli olejek rycynowy. W tym przypadku z dodatkami, przygotowany specjalnie do włosów.


Tego olejku również używam w niedużej ilości do swojej mieszanki. Po dodaniu go zauważyłam, że włosy są bardziej miękkie i elastyczne. Trochę bałam się koloru, ale nie zauważyłam żadnej zmiany w kolorze moich włosów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz